Mindig van feljebb

Pityukám világa

Pityukám világa

Kísértet járja be Európát

2018. május 05. - tesztmalyom7béta

bacsi.jpg

Felcsút, 11 óra 32 perc. Élvezem a lejtőt Dél felé, kényelmes edzőtempóban. Gyönyörű az idő, süt a nap, de nem éget. Pár méterre mellémszegődik egy tövisszúró gébics, aztán tovaszáll. Flow. Egészen addig, míg el nem húz mellettem egy 1.2-es Volkswagen Polo, és a benne ülő úrvezető intenzív dudálással adja tudtomra, hogy nem ért egyet azzal a koncepcióval, hogy az ő adóforintjaiból fenntartott úton, amelyen ezt a gyönyörűen karbantartott, minden hétvégén kézzel mosott, fehér gépkocsit vezeti, én a kerékpárommal közlekedek. A középső ujjamat a magasba emelve jelzem neki, hogy véleménykülönbség áll fenn köztünk, és magamban hozzáteszem: hülye paraszt.
 

Ezzel a magam részéről elintézettnek tekintem az ügyet, tekerek tovább. Másfél kilométer után azonban látom, ahogy a Polo már egy kocsibeállón parkol, gazdája pakolászik belőle. Lassítok. Szúrósan nézzük egymást. Végül megállok. Tovább nézzük egymást. Sötétbarna, élére vasalt szövetnadrágot visel, ami csak bokáig ér, SZTK keretes, sötétített lencsés szemüveget, világosbarna "pólóinget", és összességében úgy néz ki, mintha a Magyar Retro című filmből lépett volna ki. Megszólít.
 
- Azért néz, mert dudáltam?
- Azért. Miért dudált le az útról? Tudja, hogy ez nem autóút, hanem közút, és kerékpárral is lehet rajta közlekedni?
- Én 17 éve oktatok KRESZ-t.
- És mit mond a KRESZ a közúti veszélyeztetésről?
- A KRESZ kimondja, hogy jobbra kell tartani.
- Én ezt értem, de nézze meg ezeket a kátyúkat. Maga szerint ezzel a vékonygumis kerékpárral nem veszélyes ezekbe belemenni?
- Jobbratartási kötelezettség van!
- Elsőre is értettem. Én pedig azt mondom, hogy nem fogok balesetveszélyt vállalni és a kátyúba belemenni csak azért, hogy maga kényelmesebben elférjen, és ne kelljen kitérnie.
- Én 72 éves vagyok!
- Ne haragudjon, hogy jön ez ide?
- 50 éve vezetek, 50 éve jobbra kell tartani.
- Hiába mondja el még tízszer. Inkább arra figyeljen, hogy ne veszélyeztessen így másokat legközelebb, ne dudálja le a biciklistákat, szépen kerülje ki őket, mert egyszer vagy elüt valakit, vagy tettlegesség lesz a vége.
- Magyarországon a KRESZ kimondja, hogy jobbra kell...
- Viszontlátásra.
 
Nem haragszom rád, te megvezetett, megkeseredett öregúr. Téged még a szocializmus nevelt végletesen konformistának, téged még Csermanek János bácsi idomított észnélküli szabálykövetővé. Te már nem tudsz értelmezni olyan forgalmi helyzeteket, amelyekben két szabályt is alkalmazni kell, például a jobbratartást ÉS a biztonságos oldaltávolságot előzéskor. Te azt sem tudod megérteni, hogy a kerékpárral nem csak a presszóig lehet elkacsázni tízzel, hanem sportolók 40-nel mennek vele. Megbocsátok neked. Legyen további szép hétvégéd.

A bejegyzés trackback címe:

https://pityukam.blog.hu/api/trackback/id/tr513893806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása